صالحی ماشین ایرانیان

طلای خوراکی

طلای خوراکی

طلای خوردنی و نوشیدنی موضوعی است که احتمالا این روزها درباره آن بسیار شنیده اید. شاید گمان کنید این نوع از خوراکی ها به تازگی مورد توجه و استقبال عده ای قرار گرفته اما از مصر باستان تا قرون وسطی اشراف و شاهزادگان برای نشان دادن میزان ثروت خود، ارزش بالای طلا و مفید بودن این فلز برای بدن، از برگ طلا در کنار غذای خود استفاده می کردند. در حال حاضر، یکی از کاربرد های طلا استفاده از آن در مواد خوراکی است. از برگ طلا به صورت پوسته پوسته در انواع غذاها یا برای تزئین آنها و انواع نوشیدنی ها استفاده می شود.

طلای نوشیدنی : 

آب طلا یک نوشیدنی سنتی در آلمان است که امروزه هم تولید می شود و دارای اندکی برگ طلا است. همچنین این را هم بهتر است بدانید که فلز طلا در ساختار شیمیایی بدن جایی ندارد. شما در هنگام خوردن طلا آن را احساس نخواهید کرد زیرا فاقد هرگونه مزه می باشد و هیچ ارزش خوراکی ندارد.


 


طلای خوردنی :


طلای خوراکی یک غذای باستانی است که علاوه بر اینکه به عنوان یک عنصر ارزشمند و گرانبها شناخته شده است و جنبه زینتی دارد،بصورت خوراکی در مواد غذایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین استقبال زیادی هم که در این باره شده، به این دلیل است که طلا غیر سمی بوده و هیچگونه حساسیتی ایجاد نخواهد کرد.


مجوز استفاده از طلا بعنوان یک مواد غذایی در آمریکا و اروپا صادر شده است و از طلای خوراکی در غذاهایی مثل انواع دسرها ، پیتزا،سوشی و نوشیدنی ها استفاده می شود.


 


در بسیاری از کشورها در مهمانی های مجلل و رستوران های لاکچری طلا در کنار خوراکی های دیگر سرو می شود. در کشور ما هم رستوران های خاص مثل رستوران گردان برج میلاد اقدام به سرو آن می کنند. شما می توانید طلا را به عنوان پوششی بر روی بستنی، انواع دسرها و حتی در ساندویچ های همبرگر مشاهده کنید. احتمالا یکی از دلایل استفاده از طلا در خوراکی ها، تغییر ظاهر و تزیین منحصر به فرد توسط آن است. شاید به همین دلیل است که در رستوران ها بستنی اسکوپی با روکش طلا یا کیک اسفنجی که در هر لایه از آن طلا وجود دارد، به مردم فروخته می شود که اتفاقا متقاضیان آن هم کم نیستند.


 


مضرات و فواید طلای خوراکی: 


به دلیل این که تهیه و نگهداری خوراکی های مزین به طلا، سخت و زمان ماندگاری آن محدود است، در بسیاری از رستوران های عرضه کننده شما باید از قبل سفارش خود را ثبت و مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید.جالب است بدانید گرانترین سوشی جهان با روکشی از طلا و یک نگین تزئین شده و این کار، ابتکار یک آشپز فیلیپینی است که توانسته با ترکیب خلاقیت و آشپزی این سوشی را در کتاب گینس به ثبت برساند.


 


در رابطه با خوب یا بدن بود طلای خوراکی نظرات متفاوتی وجود دارد. عده ای بر این باورند که استفاده از آن در خوراکی ها روشی برای سود بیشتر صاحبان کسب و کار هاست. عده ای معتقدند طلا برای بدن مفید است اما مصرف بیش از اندازه آن ضررهایی را نیز در پی دارد و ممکن است باعث زرد شدن رنگ پوست شود پس در مصرف آن باید تعادل را رعایت کرد. گروهی نیز لیستی از خواص شگفت انگیز طلا تهیه کرده اند که شامل جوانسازی اندام های داخلی بدن، تقویت نیروی جنسی، بهبود عملکرد قلب، افزایش میزان تمرکز، آرامبخش و جلوگیری از پیری است. حتی شما در مبحث زیبایی ردپایی نیز از این موضوع می توانید ببینید که سرم هایی به نام سرم طلا برای از بین بردن لک،چین و چروک پوست تولید شده است.


اگر شما علاقه به امتحان خوراکی های مزین به طلا دارید باید مراقب باشید که فریب نخورید چون ممکن است از روکش های تقلبی طلا استفاده شود.